Har du koll på dina kunder? Vet du vilka som är dina stamkunder eller stamgäster?
Många företag oavsett om de jobbar mot andra företag eller konsumenter har dålig koll på sina kunder. Och alltför sällan har man möjlighet att ha en gemensam överblick över kundens alla åtaganden och interaktioner med företaget.
Hur skulle det vara om kunden kände att ”det här företaget som jag köper av förstår mig och vet mina olika förehavanden med dem”? Ganska bra, eller hur. Aspirera om ni inte redan är där på att skapa en Total Customer Experience som ger nöjdare kunder och professionellare hantering oavsett var i köpprocessen kunden befinner sig. Och oavsett om det handlar om solglasögon eller lastbilar.
Att skapa sig en helhetsbild av kunderna kan hjälpa dig sälja mer till en lägre kostnad. Om du har koll på kunderna över tid lär du dig dessutom vilka tjänster ni ska fortsätta att ha och utveckla och vilka som inte efterfrågas. Och om ni har säljare, så går inte kunskapen om kunderna ut genom dörren när säljaren byter jobb.
Läs mer